keskiviikko 16. toukokuuta 2018

Heiii piiitkästä aikaa



Jaalassa miniretriitillä viime heinäkuussa ihanissa fiiliksissä 😇

Esittely tai jonkin sortin kuulumisten päivittely lienee paikallaan, kun olen niin pitkään pitänyt hiljaiseloa blogin suhteen. Onneksi Ellu on ollut skarppina ja kirjotellut ihania juttuja.
Mulla on ollut tosi paljon muuta puuhaa ja tekemistä. Välillä inspiksen iskiessä ja aikaa ollessa olen kirjoitellut muistikirjaani tai ihan koneelle, mutta siellä ne postaukset keskeneräisinä pötköttää ”pöytälaatikossa”. Välillä on tullut niin tulista tekstiä, että se on viisain pitääkin siellä laatikossa, vaikka eihän sitä tiedä, jos niistäkin syntyy jokin järkevä analyysi jonain päivänä.

Tuttuun tyyliini haluaisin sylkäistä nyt kerralla kaikki ulos. Tommonen reipas vuosi tällä mun aivohärdellillä, kun päsähtäisi ruutuun, niin saattais alkaa hengästyttää. On tässä niin kova tahti ollut, että välillä on pitänyt itsekin pidellä hatusta kiinni.
Yritän parhaani mukaan jäsennellä juttuja päässäni ja sitä mukaa tänne blogiin.
Sitten, kun vauhtiin pääsen minulta on luultavasti odotettavissa tunteikkaita, välillä tiukkojakin spekulaatioita elämästä, ihmisistä ja ihan tästä hetkestä. Lisäksi itse itseltäni olen odotellut postauksia mun ekoilusta, luonnonkosmetiikasta, luonnosta, itsensä kehittämisestä, matkustelusta, työstä, safkasta (tietty), yrittäjyydestä, onnistumisista, epäonnistumisista ja tästä kaikesta arjen ihanuudesta ja hullunmyllystä. Saattaa olla, että tulee runsailla kuvilla höystettynä. Niitä olen ainakin räpsinyt tuttuun tyyliini.

Helsingin Jätkäsaarta hotelli Clarionin ikkunasta.

Mitä mä sitten tän reilun vuoden hiljaiselon ajan olen puuhastellut? No ihan pari rautaa oli tulessa ja nyt on taas uudet raudat kuumana  Olen opiskellut ihan kreisinä ja siinä ohessa perhe-elämä on jatkanut omaa show:taan. Unelmia on toteutunut, osa unelmista mennyt uusiksi ja uusia tullut tilalle. Reissu-unelmat on myös toteutunut. Onnekseni olen päässyt heittämään pari ulkomaan reissua.

Pitkäaikainen unelmani siis toteutui vuoden tiukan opiskelun lopputuloksena. Joulukuussa 2017 valmistuin kosmetologiksi. Koko ajan olen tähdännyt siihen, että saan toimia ekokosmetologina ja nyt se on mahdollista. Mulla oli ekohoitola jo viritteillä 2011, mutta silloin ei vain ollut vielä aika sille. Siitä lisää vaikka toiste :)
Toisen koulutuksen myös suoritin viime vuonna ja valmistuin tämän vuoden helmikuussa LCA Life coachiksi. Nyt olen siis ”coachaava cosmetologi” 😄Ei tiedä vielä, että mitä kaikkea tästä syntyy.

Mun kauneus ja hyvinvointialan yritys on ollut pitkään sivutoimisena. Viime vuoden lopulla herätelty taas täysipäiväiseksi. Nyt on mahdoton kehitysvauhti ollut päällä yrityksen suhteen. Toivon todella, että vielä elätän joskus itseni tällä. Tunteet laukkaa päivittäin elämääkin suuremman innon ja pelon välillä. Herään aamuviideltä toisinaan miettimään, että mistäköhän tänään tulee tuloja, jos ei yhtään varausta kalenterissa ole. Uskon, että en kamppaile yksin näiden asioiden kanssa. Keksittävä vaan keinot, millä tulee riittävän näkyväksi ja kiinnostavaksi, jotta voisi jonain päivänä maksaa itselleen ihan oikeeta palkkaa. Ihan heti en ollut ajatellut luovuttaa tämän unelman suhteen. Se varmasti muokkaantuu just mulle oikeanlaiseksi ajan mittaan. Tällaisen yrittäjyyden mahdollistaa tällä hetkellä puoliso, ei kukaan muu. 

Kuvat tässä postauksessa viime vuodelta.


Ihanaa kesäistä loppuviikkoa, aurinkoa on nyt riittänyt. Nautitaan siitä 😊

Terkkusin, Heli

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti