maanantai 5. elokuuta 2019

Kiitollisuus ja onnistuminen



Mökkiranta 💙

Tämän yrittäjän mietteitä. Kiitollisena onnistujana yrittäjien maailmassa 💗

Kiitollisuus on asia, jota kannattaa oikein harjoittamalla harjoittaa. Tavallisesti suoritamme arkea huomaamatta elämän pieniä iloja. Mitäpä, jos keskittyisimme joka päivä kolmeen asiaan, josta olemme sinä päivänä, tässä hetkessä kiitollisia. Ei ole vaikeaa, eihän? 

Olen ihan super- kiitollinen matkastani minkä olen käynyt. Kaikkinensa. Erityisen kiitollinen olen ollut terveydestäni ja viime vuosien unelmien toteutumisesta yrittäjänä ja koulutuksien suhteen olen päässyt myös juuri sinne, mihin olen halunnutkin. 

Aika tarkalleen vuosi sitten koin usein hyvin vahvoja epäuskon hetkiä yrittäjä taipaleellani. Kirjoitin tuskissani siitä tänne blogiin postauksen. Tuon kirjoituksen johdosta sain ihan valtavasti uusia asiakkaita, myötätuntoa ja apua. Tahdon kiittää siitä nyt ihan kaikkia, jotka jakoivat postausta ja käyttivät palveluitani. Vieläkin herkistää, kun palaan niihin hetkiin.  Silloin pääsi itku useasti, onnesta ja kiitollisuudesta. Miten ihania ihmisiä löytyikään siihen hetkeen apuun. Olen ikuisesti kiitollinen siitä.

Nyt vielä kateellisille tiedoksi. Ei sillä, että välittäisin, mutta tiedoksi kuitenkin 😉
Aina löytyy heitä, jotka alkavat märehtiä, että siinä se nyt paukuttelee henkseleitä. Ei, en todellakaan ole rikastunut tällä (vieläkään) enkä edelleenkään koe olevani mitenkään erityisen vakaalla pohjalla. Mutta uskallan olla todella ylpeä siitä, mitä olen saanut aikaan kovalla duunilla. Kaikilla se ei ole mennyt näin, eikä mene.

Kiitollisuuspäiväkirja on asia, joka tuli arkeeni jäädäkseen life coach- koulutuksen myötä pari vuotta sitten. Ei sillä ettenkö olisi kuullut ja käyttänyt kiitollisuus- harjoituksia jo aiemmin, mutta silloin otin sen kunnolla päivittäiseen käyttöön. Koulutus ravisteli todella hyvin suunnasta, jos toisestakin. Itselleni käänteen tekevää on ollut tajuta se, että on tärkeä olla kiitollinen myös ei niin kivoista- asioista. Niissä se vasta iso oppi piileekin. Siitä, kun kiittää päivittäin, niin kummasti alkaa kelkka kääntymään parempaan suuntaan 😊

Uskallan väittää, että ilman jatkuvaa tietoisesti kiitollisuuden harjoittamista en olisi nyt niin hyvässä jamassa, kun olen. Kaikista vastoinkäymisistä olen myös kiitollinen. Sillä ilman niitä en olisi nyt tässä, tällä näin hyvällä fiiliksellä.

Ihanaa viikkoa sulle!

Terkkusin, Heli



2 kommenttia: