tiistai 13. joulukuuta 2016

Ihonhoitoa luonnonkosmetiikalla

Eilen kirjoittelin otsonoiduista öljyistä. Tässä vähän lisää tavan tallaajan kasvojen ihonhoidosta luomusti.
Oletan, että aknen myötä olen aina ollut kosmetiikan suurkuluttaja. Sitä on uudestaan ja uudestaan koettanut löytää jotakin uutta, toimivaa keinoa. Monesta on toki ollut apuakin. Vajaa kuusi vuotta olen ollut vain ja ainoastaan luonnonkosmetiikan kuluttaja. Silloin aloin tuijottaa tuotteiden incejä tarkemmin ja meni kertalaakista koko repertuaari vaihtoon. Asiakasmeikkejä myöten. Meikkaan asiakkaitakin vain ja ainoastaan luonnon kosmetiikalla. Incejä on nykyisin helppo tutkailla esim. puhelimeen ladattavalla sovelluksella. Elina postaili aiemmin CosmEthics - sovelluksesta. Se on tosi kätevä, jos haluat tutkia kosmetiikan sisältöä.

Laveran puhdistusgeeli, suolasaippua, Cattierin misellivesi ja Mádaran rasvaisen/sekaihon kasvovesi.

Minun ihonhoitorutiinit on pääosin itse testattuja ja hyväksi todettuja. Kauneudenhoitoammattalaisia myös kuunnellen. Itse olen vasta opiskelemassa sellaiseksi. Vaikka tässä on oman ja osittain myös asiakkaiden ihon kanssa oltu jo vuosia tekemisissä, niin nyt vasta saan "oikeat" opit siihen.

Putsareina mulla on vaihtelevasti ollut käytössä Laveran puhdistusgeeli, Flow- kosmetiikan Mustikka kasvosaippua sekä suolasaippua. Suolasaippuaa ei voi hangata iholle, koska se on tosi kova. Toimii hyvin niin, että hieroo sitä kädelle tai painelee varovasti iholle. Suola puhdistaa ja desinfioi, lisäksi sen mineraalit ravitsevat ihoa.
Meikinpoistoon on ollut oivia Cattierin misellivesi tai Couleur Caramelin silmämeikinpoistoaine. Madaran tuotteista pidän myös kovasti. Mádaran rasvaisen/sekaihon kasvovesi, kuorinta ja kasvonaamio on ollut myös käytössä.

Mádaran kuorinta ja naamio.
Ennen otsonoitua öljyä olen vajaan vuoden verran käyttänyt Dr.Hauskan kasvoöljyä, joka on tarkoitettu rasvaiselle ja sekaiholle. Se auttoi jo jonkun verran akneen. Se on ollut ennen otsonoitua öljyä mulle paras apu.

Dr.Hauskan kasvoöljy.

Tiedoksi heille, jotka ovat kertoneet kookosöljyn poistavan aknen. On tullut testattua. Ei toiminut mulla. Päinvastoin, iho paheni. Vartalolle, kuorintaan ja sisäisesti kookosöljy on kyllä mitä loistavin tuote.

Tietysti ihon kuntoon auttaa myös säännöllinen käynti kosmetologilla. Jos iho on tulehtunut, niin kannattaa ensin neuvotella asiasta kosmetologin tai lääkärin kanssa.

Paikallisen ison marketin luonnokosmetiikka hylly.

Nykyisin isoista marketeista löytyy kyllä ihan tavan ihonhoitoon luonnonmukaista, sertifioitua luonnonkosmetiikkaa. Mä tietty kannatan mielellään paikallisia pienempiä yrittäjiä, mutta hienoa, että marketitkin on heränneet.
Paikallisilta kosmetologeilta sekä Kouvolan luontaistuotteessa on laaja valikoima sertifioitua luonnonkosmetiikkaa.

Miten te hoidatte ihoanne?


<3  Heli <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti