torstai 29. joulukuuta 2016

Unelmajoululahja itselle ja hieman unettomuutta jälleen


Miten teidän joulu meni? 
Mulla ihan kivasti, mitä nyt märehdin koko vuoden murheet niin, että mulla on uus kurttu naamassa. Kuten mun joistain postauksista on saattanut huomata, niin oli tää mennyt vuosi aika paska vuosi. Hurjaa tunteiden myllerrystä, mutta elämä on. On se hienoa, että niitä on ymmärtänyt käydä läpi. Hengissä kuitenkin ollaan ja siitä kovin kiitollinen. Kaikki ei ole, hengissä. 

Iloakin toki mun joulussa oli. Nuoriso ja puolisokin (ainakin välillä 😊). Syöminen on myös ihan sairaan kivaa. Olen siis syönyt paljon ja katsellut leffoja jne. Tulevaisuuden toivot kävivät yhden yön viihtymässä äidin lihapatojen äärellä. Nopeita liikeissään, kun tuppaavat olemaan, niin nopeita on myös visiitit. Olisin toivonut nuorison viihtyvän pidempään, mut työt ja omat menot vie heitäkin.

Jollakin on kriisi kinkun tai kuusen kanssa, mutta mulla peiton kanssa. Tuo unelmajoululahja oli siis untuvatäkki. Tuo pitkäaikainen unelmani, omistaa kunnon peitto. Ei oo enää, unelma siis. Ja untuvapeitto ja nimenomaan aitoa untuvaa. Ajattelin myös, että se olis jotenkin ekologisempi hävittää sitten, jos joskus sen aika tulee. Materiaalinsa ja hintansa puolesta tuumasin sen olevan pitkäaikainen peitto. Ajattelin, että aito luonnontuote on parempi, kun ne silikonitäytteiset peitot, missä on jotakin silikonipalloja. Sitten, kun semmoinen silikonipeitto tulee tiensä päähän, niin miten se hävitetään? En kyllä yhtään tiedä. Onko ne silikonipallot ongelmajätettä? Eiköhän niistä silikonipeitoistakin saa yhden jätemantereen johonkin mereen kellumaan. Ei kyllä paljoo naurata. Entä untuva? No sen voi ainakin polttaa, kun on luonnosta lähtöisin. Näinpä funtsasin.

Elämä untuvapeiton kanssa ei kuitenkaan ole mennyt odotetulla tavalla. Miksi, voi miksi kukaan ei kertonut mulle, että se saattaa olla myös yks perkele siinä muiden unettomuuden aiheuttajien joukossa. No en ymmärtänyt kysellä. Oletin vaan, että arvokkaan investoinnin täytyy olla hyvä.

Miten yks peitto voi kahista ja rapista sillee, kun kääntää kylkeä, häh? Olen hikoillut kaksi viikkoa nukkuessani. Helvetillinen tuskan hiki myös unettomuudesta, jota mokoma peitto aiheuttanut. Vai onko tässä sittenkin kyse hormoneista taikka jostain muusta kropan toimintahäiriöstä? Vaihdevuodet, nyt jo? En tiedä, sattuipa vaan tulemaan samaan aikaan, kun peitto, jos näin on.  Peitto olisi varmaan hyvä, jos olis sikee uninen ja lisäks vielä kylmempi makkari, mitä se on. Yleensä palelen aina. Myös siksi siis lämmin peitto talviajaksi oli ollut ajatuksissa.  



Eilen, kaikein muun ohessa päätin pestä peitot. Joo, uudet peitot. Arvatkaapa kahiseeko vielä? No kahisee! Ei loppunut kahina. Päätin kuitenkin vielä yrittää. Todellakin, aion yrittää vielä nukkumista peiton kanssa. Joo ja sitten, kun ängin peittoja (yksitellen pesin) koneeseen, niin huomasin että ne onkin tehty KIINASSA! Voi juma. Taas rupes kiristää mun ekologista pantaa. Siis olin ostavinani Pohjoismaiset peitot. Tanskan lippu niissä komeili. 

Senhän tietää, että ongelma on vaan mulla, koska mies nukkuu kun tukki. Niinku aina! Aina mulle tulee joku uusi unen viejä. Tällä kertaa vielä ihan itse aiheutettu. Ne peitot on kyllä ihanan muhkeat ja paksut 💖 Lähen aikuisten unikouluun just. Olisko semmoinen jossakin? 

Vähemmän hikisiä unia ja parempaa uutta vuotta ootellessa 😊

<3  Heli <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti